1/2024 Role učitele v rozvoji digitálních kompetencí

Autoři

  • Board Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy

Abstrakt

Výzva tohoto čísla byla tematicky zaměřena na roli učitele v rozvoji digitálních kompetencí na všech stupních vzdělávání (od preprimárního až po terciární). Tématem, které v posledních letech rezonovalo ve školské praxi a napříč všemi vzdělávacími institucemi a obory, bylo rozvíjení digitální gramotnosti žáků a studentů. To zapříčinil i fakt, že se do kurikulárních dokumentů dostala nová klíčová kompetence – kompetence digitální. Pro učitele libovolného předmětu či oboru a stupně vzdělávání to přineslo možnost a potřebu změn ve výuce i v přípravě na ni, sledování technologických trendů a mohlo zapříčinit i změnu samotného obsahu vzdělávání. S tím vším pak souvisela i potřeba podpory učitelů na různých úrovních (od školní až po státní).

Publikováno

14.12.2024