The Freedom Bus Case

Analysis of the Testimonials of Playback Theatre Practitioners about Community Work in the Context of the Israeli-Palestinian Conflict

Authors

  • Veronika Nýdrlová

DOI:

https://doi.org/10.14712/12128112.3272

Keywords:

Playback Theatre, The Freedom Bus 2016, Palestine, personal story

Abstract

This article deals with the specific project called The Freedom Bus, whose participants help those living in the Palestinian Territories in their unfavourable life situation. Namely, we discuss the project from March 2016. Playback Theatre, a method of applied drama, represents one of the means of reflecting the experience of life under occupation. The important themes that four interviews with people engaged in the project manifest are then summarised by the interpretation of data in second part of the article.

Author Biography

Veronika Nýdrlová

je absolventkou Katedry sociální pedagogiky Pedagogické fakulty MU v Brně, kde se dále v rámci doktorského programu Pedagogika podílí na výuce metod aplikovaného dramatu, vedení osobnostně-sociální přípravy budoucích pedagogů a spolupracuje na většině metodických a zážitkových kurzů katedry. Od roku 2010 v České republice aktivně rozvíjí playback divadlo, které se učila na základním semináři School of Playback Theatre UK, a své zkušenosti dále posouvá na zahraničních workshopech a konferencích. V Brně v současné době spoluutváří playback skupinu Na-po-jen-i.

Published

2018-12-01

How to Cite

Nýdrlová, V. (2018). The Freedom Bus Case: Analysis of the Testimonials of Playback Theatre Practitioners about Community Work in the Context of the Israeli-Palestinian Conflict. Lidé města, 20(3), 511-530. https://doi.org/10.14712/12128112.3272

Issue

Section

Antropologický výzkum