Editorial

Autoři

  • Board Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova

DOI:

https://doi.org/10.14712/25337890.4740

Abstrakt

Toto první číslo časopisu Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání pro rok 2023 nabízí vhled do aktuálních problémových oblastí gramotností v kontextu vzdělávání. Zaměřuje se na inkluzivní vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu a přináší výzkumné studie, teoretické analýzy a příklady dobré praxe, které zkoumají výzvy a řešení v oblasti podpory dětí, žáků a studentů se speciálními potřebami, jejich rodičů a učitelů. Mezi publikované studie patří výzkumy z různých úrovní vzdělávacího systému, od neúspěšnosti dospívajících dívek v ústavní výchově až po vliv učitelů na výběr vysoké školy. Číslo uzavírá diskuzní příspěvek o hodnotách inkluze, které analyzuje její pozitivní a negativní aspekty.

Publikováno

2024-11-12