Deset let konference Čtu a stávám se čtenářem: ohlédnutí (2014–2024)
DOI:
https://doi.org/10.14712/25337890.5030Klíčová slova:
Konference, gramotnost, interdisciplinární spolupráce, praxeAbstrakt
Článek představuje retrospektivu desetiletí konference Čtu a stávám se čtenářem (2014–2024), pořádané na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Konference pravidelně spojuje akademickou sféru a praktickou pedagogickou praxi s cílem podpory rozvoje gramotností a vzdělávání v nejširším smyslu. Autorky reflektují klíčové momenty a statistiky konference za posledních deset let, zdůrazňují význam interdisciplinární spolupráce mezi pedagogy, psychology, speciálními pedagogy, školskými poradenskými zařízeními i dalšími institucemi a neziskovými organizacemi. Konference představuje platformu pro výměnu poznatků a zkušeností mezi výzkumníky a praktikujícími odborníky a přispívá k obohacení vzdělávací praxe a metodiky podpory čtenářství a gramotností. Přehled tematických oblastí zahrnuje jak počáteční čtení, tak rozvoj dalších gramotností, diagnostiku, intervenční programy i environmentální faktory vzdělávání. Osobní setkání a vzájemná výměna zkušeností jsou klíčovým přínosem akce, která se během deseti let rozrostla na významnou odbornou platformu.