Vol 9 No 2 (2025): Napříč gramotnostmi a vzdělávacími oblastmi
Dané číslo časopisu se věnuje různorodým možnostem rozvoje gramotností a pedagogických strategií v současném vzdělávání. Tematicky propojuje tradiční oblasti jazykové, čtenářské, sociální a hudební gramotnosti s novými výzvami a příležitostmi, které do školního prostředí přinášejí digitální technologie a inovativní přístupy. Reflektuje jak pedagogickou praxi, tak výzkumné pohledy na proměny výuky napříč stupni vzdělávání – od předškolního po středoškolské. Příspěvky zařazené do tohoto čísla se zaměřují na aktuální témata, jako je využití generativní umělé inteligence ve tvůrčím psaní, prevence školní neúspěšnosti v českém jazyce, podpora tvořivosti prostřednictvím didaktických aplikací nebo rozvoj digitálních kompetencí pomocí stavebnice LEGO. Autoři se rovněž zabývají výukovými strategiemi reagujícími na rizika kyberprostoru, využitím virtuálních nástěnek v konceptu převrácené třídy či významem vývinové biblioterapie pro rozvoj sociální gramotnosti. Číslo bylo otevřeno všem autorům a autorkám zabývajícím se problematikou vzdělávacích gramotností v nejširším slova smyslu.