Struktura neverbálního chování u vesnických dětí (mladší školní věk).

Metody a výsledky výzkumu

Authors

  • Hana Světlíková
  • Božena Škvařilová

DOI:

https://doi.org/10.14712/12128112.4314

Abstract

Obecná antropologie jako věda se širokým spektrem poznání zahrnuje mnohé oblasti včetně etologie, která se zabývá chováním zvířat i člověka. Definovat pojem lidské chování je velmi obtížné a je zvažováno na různých úrovních při využití klasických metod výzkumu. Pro etologii je hlavní metodou aktivní pozorování a objektivní popis v daných (přirozených) podmínkách. U člověka se v rozhodující míře na přenosu zpráv (komunikaci) podílí druhově specifická vlastnost artikulovaná řeč a v nemenší míře je důležitá i neverbální komunikace, tj. biologicko-sociální jev, kterým se rozumí přenos informací mezi dvěma (i více) jedinci bez použití lidské řeči. V sociálním chování člověka hraje neverbální komunikace významnou roli a podílejí se na ní nestejným způsobem všechny smyslové analyzátory, které vytvářejí v závislosti na okolnostních charakteristikách složitou strukturu komponent (Klein, 1994A).

Published

2003-09-01

How to Cite

Světlíková, H., & Škvařilová, B. (2003). Struktura neverbálního chování u vesnických dětí (mladší školní věk).: Metody a výsledky výzkumu. Lidé města, 5(3/11), 150-157. https://doi.org/10.14712/12128112.4314

Issue

Section

Výzkum