Příspěvky
Kontrolní seznam pro přípravu příspěvku
Jako součást procesu odesílání příspěvku je požadováno, aby autoři zaškrnutím potvrdili, že jejich příspěvek je v souladu se všemi následujícími položkami. Příspěvky, které nebudou v souladu s těmito pravidly, mohou být autorům vráceny.- Text odpovídá stylistickým a bibliografickým požadavkům uvedeným v Pokynech pro autory, které se nachází na stránce O časopisu.
- Text příspěvku je anonymizovaný podle Požadavků na anonymizaci textu.
- Příspěvek ani jeho souvislejší pasáže nebyly publikovány a nebyly odevzdány k publikování v jiném časopisu, sborníku nebo monografii. V případě jeho otištění v časopisu Orbis scholae nebude příspěvek znovu publikován bez souhlasu redakční rady časopisu Orbis scholae.
- Soubor příspěvku je ve formátu OpenOffice, Microsoft Word, RTF nebo WordPerfect.
EDUCATIONAL LEADERS AND TEACHERS IN TIMES OF CRISIS
Monothematic issue.
On the issue of transdisciplinarity in didactics
There is a vivid tradition of disciplinary didactic as a form of reflection on content
transformation in the classroom. In this vein, domain-specific issues of teaching and learning
are covered by disciplinary didactic. Disciplinary didactics draws on theoretical and
methodological input from academic subject-matter disciplines, educational sciences,
empirical educational research, and other subject didactics (Vollmer & Rothgangel, 2024, p.
292). On the other hand, in education also overreaching concepts are to be dealt with. As
Deng (2024) emphasizes, fostering connections across disciplines and enabling
interdisciplinary dialogue is essential. Such efforts underscore “the need for an extended
meta-theory accommodating diverse research practices and the evolving influence” (p. 14).
Here, the challenge of transdisciplinarity emerges. Theoretical, methodological, and
practice-oriented approaches, concepts, and instruments that transcend individual
disciplines are thus essential to address the growing transdisciplinary demands in modern
education
Prohlášení o soukromí
Jména a emailové adresy vložené na této stránce budou použity výhradně pro uvedené účely tohoto časopisu a nebudou zpřístupněny pro jiné účely ani třetí straně.