Emancipated Pedagogical Reason: Morality, Education and Politics in contemporary Polish moral education

Autoři

  • Dariusz Stepkowski

Klíčová slova:

pedagogický úsudek, emancipace, morálka, politika, výchova

Abstrakt

Emancipovaný pedagogický úsudek: Morálka, vzdělávání a politika v současné polské mravní výchově. – Pojednání postuluje radikální změnu v uvažování o mravní výchově v Polsku. Tento požadavek vyplývá z emancipovaného pedagogického úsudku, který vyžaduje revizi rozšířeného paradigmatu, podle něhož etické formace musely splňovat pouze pomocnou funkci pro politickou sféru. Uznání samostatnosti mravní výchovy a jejích principů na jedné straně umožňuje demonstrovat pedagogické podmínky politiky, a na druhé straně určit své vlastní možnosti a meze.

Biografie autora

Dariusz Stepkowski

Dariusz Stępkowski, Ph.D., associate professor and head of the Department of the General Pedagogy in the Faculty of Educational Sciences of the Cardinal Stefan Wyszyński University in Warsaw, Poland. Research interests: philosophy of education/general pedagogy, high school teaching theory, moral education.

Stahování

Publikováno

2019-04-09

Číslo

Sekce

Články