Moudrost lásky, která se nevyhýbá trápení: O učitelském povolání
Klíčová slova:
učitel, vychovatel, utrpení, moudrost, učitelství, potřeby, hledání moudrostiAbstrakt
Moudrost lásky, která se nevyhýbá trápení: O učitelském povolání. – Text přináší reflexi nad publikací Suffering and the Intelligence of Love in the Teaching Life: In Light and In Darkness, v níž sedmnáct autorů z různých pomáhajících a uměleckých profesí otevírá otázku po smyslu utrpení v lidském životě jakožto lidském a zvláště pak v životě učitele. V hodnotově pluralitním světě snad je o to více zapotřebí se zamýšlet nad významem klíčových fenoménů lidskosti, mezi něž utrpení patří. Z pozice učitelů jako těch, kteří vnímají odpovědnost za výchovu nadcházející generace, ve světě, který vytlačuje utrpení do míst speciální paliativní péče, je podstatné klást si otázky po hloubce a kvalitě výchovy a vzdělávání, které chtějí či by chtěly eliminovat hodnotu utrpení.