Aplikace Bloomovy taxonomie ve výzkumu propojení základních a vysokých škol z hlediska výchovy ke kritickému myšlení

Autoři

  • Ona Visockienė
  • Vilija Dabrišienė

Klíčová slova:

formování kritického myšlení, taxonomie vzdělávacích cílů, Benjamin Bloom

Abstrakt

Aplikace Bloomovy taxonomie ve výzkumu propojení základních a vysokých škol z hlediska výchovy ke kritickému myšlení. – Kritické myšlení při vzdělávání je velmi důležité jak v základních školách, tak na nejvyšším stupni vzdělávací soustavy. Nicméně problém výchovy ke kritickému myšlení z hlediska propojení základních a vysokých škol byl v litevských školách analyzován jen problematicky. Proto je důležité, na jakém základě můžeme zkoumat koordinaci mezi vysokými a základními školami v aspektu výchovy ke kritickému myšlení.
V odpovědi na tuto otázku, článek zdůvodňuje Bloomovu aplikaci taxonomie vzdělávacích cílů při zkoumání daného problému. K jeho řešení je použita analýza odborné literatury, dotazníkové šetření a metody odborné evaluace. Výsledky analýzy ukazují, že Bloomova taxonomie zvýrazňuje rozdíl mezi vysokým a základním vzděláváním ve všech oblastech poznávání. Použití tohoto nástroje také ukazuje statisticky významné rozdíly mezi vysokoškolským vzděláváním a dalšími oblastmi studia.

Stahování

Publikováno

2020-07-22

Číslo

Sekce

Články