Výchova a naděje
Klíčová slova:
výchova a naděje, Komenský a naděje, Radim Palouš, Jan Patočka a Komenský, Klaus Schaller a Komenský, pedagogika a teologie, svět jako škola, důstojnost člověka, svět a emancipace, didaktika jako umění, Gabriel Marcel a nadějeAbstrakt
Výchova a naděje. – Vzdělání není pouze v krizi, ale může též s nadějí povznést jak děti v rodinách, tak děti coby součást lidstva k úkolu zlepšit svět. Teoretické myšlení, které přináší do vzdělávání naději, nabízí například Radim Palouš, Jan Amos Komenský nebo Gabriel Marcel. Pedagogika Jana Patočky je fenomenologická. Pedagogika Klause Schallera je dialogická. Didaktika Komenského souvisí s teologií a svět je pro Komenského jako škola. Filosofem naděje je také Gabriel Marcel. Píše, že naděje je spojena s láskou. A píše také, že naděje souvisí se svobodou. Jako Bergson píše Marcel o otevřené duši a uzavřené duši.
Stahování
Publikováno
Číslo
Sekce
Licence
Copyright (c) 2021 Pavel Šlégr

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0.