Filosofické myšlení gymnaziální estetiky II.

Autoři

  • Leo Vaniš

Klíčová slova:

filosofie výchovy, pedagogika, prameny, kontexty, pravdivost díla, etická výchova, estetická výchova, vkus, umělecký soud

Abstrakt

Filosofické myšlení gymnaziální estetiky II. – Článek se vztahuje především k tématu výchovy a vzdělávání, konkrétněji k estetické pedagogice. Vychází v prvém plánu z filosofického pohledu obecně, úžeji z úhlu filosofie výchovy, přičemž se opírá o tematické složky příbuzných věd, jako jsou pedagogika a uměnověda, okrajově pak jen téma obohacuje příklady se znalostí literární a estetické výchovy. Článek je určen primárně akademickému prostředí, a to především pro užití odborné terminologie a četných odkazů na odbornou literaturu, ale je možné jej vhodně využít i odborníkům z oblasti věd o člověku, především pak z edukačního prostředí.

 

Stahování

Publikováno

2022-02-22 - Aktualizováno dne 2022-02-23

Číslo

Sekce

Články