Objasnění, eliminace a vzdělávání: Hacker a Churchland o rozluštění filosofických záhad a dopadu jejich stanovisek na vzdělávání
Klíčová slova:
Peter Michael Stephan Hacker, Paul Montgomery Churchland, naturalismus, pojmová analýza, rozluštění, vzděláváníAbstrakt
Objasnění, eliminace a vzdělávání: Hacker a Churchland o rozluštění filosofických záhad a dopadu jejich stanovisek na vzdělávání. – Hackerovo analytické stanovisko a Churchlandův eliminační naturalismus představují konfliktní pohledy na debatu o vědeckých a filosofických hádankách. Autorka však nabízí názor, že jejich meta-filosofické soudy a jejich řešení filosofického problému vědomí odhalují společné postoje k filosofii: oba navrhují přeformulování tradičních filosofických problémů tak, že odstraní faktory, které je způsobují. Takový postoj je pedagogicky a filosoficky problematický. Podporuje ústup od intelektuálního zápasu, a proto stojí proti všem ideálům, které by vzdělávání nebo kritické myšlení měly podporovat.
Stahování
Publikováno
Číslo
Sekce
Licence
Copyright (c) 2023 Renia Gasparatou

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0.