Objasnění, eliminace a vzdělávání: Hacker a Churchland o rozluštění filosofických záhad a dopadu jejich stanovisek na vzdělávání

Autoři

  • Renia Gasparatou

Klíčová slova:

Peter Michael Stephan Hacker, Paul Montgomery Churchland, naturalismus, pojmová analýza, rozluštění, vzdělávání

Abstrakt

Objasnění, eliminace a vzdělávání: Hacker a Churchland o rozluštění filosofických záhad a dopadu jejich stanovisek na vzdělávání. – Hackerovo analytické stanovisko a Churchlandův eliminační naturalismus představují konfliktní pohledy na debatu o vědeckých a filosofických hádankách. Autorka však nabízí názor, že jejich meta-filosofické soudy a jejich řešení filosofického problému vědomí odhalují společné postoje k filosofii: oba navrhují přeformulování tradičních filosofických problémů tak, že odstraní faktory, které je způsobují. Takový postoj je pedagogicky a filosoficky problematický. Podporuje ústup od intelektuálního zápasu, a proto stojí proti všem ideálům, které by vzdělávání nebo kritické myšlení měly podporovat.

Stahování

Publikováno

2023-04-03

Číslo

Sekce

Články