Objasnění, eliminace a vzdělávání: Hacker a Churchland o rozluštění filosofických záhad a dopadu jejich stanovisek na vzdělávání
Klíčová slova:
Peter Michael Stephan Hacker, Paul Montgomery Churchland, naturalismus, pojmová analýza, rozluštění, vzděláváníAbstrakt
Objasnění, eliminace a vzdělávání: Hacker a Churchland o rozluštění filosofických záhad a dopadu jejich stanovisek na vzdělávání. – Hackerovo analytické stanovisko a Churchlandův eliminační naturalismus představují konfliktní pohledy na debatu o vědeckých a filosofických hádankách. Autorka však nabízí názor, že jejich meta-filosofické soudy a jejich řešení filosofického problému vědomí odhalují společné postoje k filosofii: oba navrhují přeformulování tradičních filosofických problémů tak, že odstraní faktory, které je způsobují. Takový postoj je pedagogicky a filosoficky problematický. Podporuje ústup od intelektuálního zápasu, a proto stojí proti všem ideálům, které by vzdělávání nebo kritické myšlení měly podporovat.
Stahování
Publikováno
Číslo
Sekce
Licence
Copyright (c) 2023 Renia Gasparatou
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0.