Bridges between Architecture and Mathematics

analysis of an educational programme in Danish Architecture Centre

Authors

  • redakce časopisu

DOI:

https://doi.org/10.14712/26950669.4560

Keywords:

Gallery education, gallery, architecture, matematics, bridge, construction set

Abstract

The text is an analysis of an educational programme called Architecture, Mathe-
matics & Bridges (Arkitektur, matematik & broer) from the permanent offer of
educational activities for primary schools of the Danish Architecture Centre
(Dansk Arkitektur Center) in Copenhagen, Denmark. The text presents the
research methodology, the context of the education situation, educational
resources, the course of the programme, and its key moments and layers.

References

Literatura

Anonymizovaná e-mailová komunikace, 20. 6. 2023.

Anonymizovaný rozhovor s edukátorkou Dánského centra architektury,

6. 2023, Kodaň.

Bento, J. (2022). Státní a městští architekti: Vůdčí role v navrhování

při kultivování kvality prostorů a kultury utváření prostorů. Dostupné

z: https://www.mmr.cz/getmedia/79876fc2-bd45-4ae9-ae7a-49b67c4e5c0a/

STATNI_A_MESTSTI_ARCHITEKTI_2022-10-04.pdf.aspx?ext=.pdf

Dansk Arkitektur Center. Arkitektur, matematik og broer. Cit. 26.06.2023.

Dostupné z: https://dac.dk/arkitektur-matematik-broer-2/

Dansk Arkitektur Center. Grundskoler. Cit. 26.06.2023.

Dostupné z: https://dac.dk/grundskoler

Janota, P. (2020). Robotické soutěže – prostředek podpory výuky obecně

technického předmětu na základní škole. [Diplomová práce,

Univerzita Palackého v Olomouci].

Ministry of Children and Education. Subjects and Curriculum. Cit. 04.07.2023.

Dostupné z https://eng.uvm.dk/primary-and-lower-secondary-education/

the-folkeskole/subjects-and-curriculum

Šobáňová, P. a kol. Vzdělávací obsah v muzejní edukaci. 1. vydání. Olomouc:

Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 221 stran.

ISBN 978-80-244-4625-7.

Published

2024-12-15

How to Cite

časopisu, redakce. (2024). Bridges between Architecture and Mathematics: analysis of an educational programme in Danish Architecture Centre. Art Education, 64(1_2). https://doi.org/10.14712/26950669.4560