Bridges between Architecture and Mathematics
analysis of an educational programme in Danish Architecture Centre
DOI:
https://doi.org/10.14712/26950669.4560Keywords:
Gallery education, gallery, architecture, matematics, bridge, construction setAbstract
The text is an analysis of an educational programme called Architecture, Mathe-
matics & Bridges (Arkitektur, matematik & broer) from the permanent offer of
educational activities for primary schools of the Danish Architecture Centre
(Dansk Arkitektur Center) in Copenhagen, Denmark. The text presents the
research methodology, the context of the education situation, educational
resources, the course of the programme, and its key moments and layers.
References
Literatura
Anonymizovaná e-mailová komunikace, 20. 6. 2023.
Anonymizovaný rozhovor s edukátorkou Dánského centra architektury,
6. 2023, Kodaň.
Bento, J. (2022). Státní a městští architekti: Vůdčí role v navrhování
při kultivování kvality prostorů a kultury utváření prostorů. Dostupné
z: https://www.mmr.cz/getmedia/79876fc2-bd45-4ae9-ae7a-49b67c4e5c0a/
STATNI_A_MESTSTI_ARCHITEKTI_2022-10-04.pdf.aspx?ext=.pdf
Dansk Arkitektur Center. Arkitektur, matematik og broer. Cit. 26.06.2023.
Dostupné z: https://dac.dk/arkitektur-matematik-broer-2/
Dansk Arkitektur Center. Grundskoler. Cit. 26.06.2023.
Dostupné z: https://dac.dk/grundskoler
Janota, P. (2020). Robotické soutěže – prostředek podpory výuky obecně
technického předmětu na základní škole. [Diplomová práce,
Univerzita Palackého v Olomouci].
Ministry of Children and Education. Subjects and Curriculum. Cit. 04.07.2023.
Dostupné z https://eng.uvm.dk/primary-and-lower-secondary-education/
the-folkeskole/subjects-and-curriculum
Šobáňová, P. a kol. Vzdělávací obsah v muzejní edukaci. 1. vydání. Olomouc:
Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 221 stran.
ISBN 978-80-244-4625-7.