Utváření sociálních pout ve školním kolektivu na základě genderového, etnického a sociálního vymezení

Autoři

  • Radek Vorlíček

DOI:

https://doi.org/10.14712/12128112.3271

Klíčová slova:

social exclusion, elementary school, Roma pupil, excluded locality, educational research

Abstrakt

Through the observation of educational settings, this article raises issues concerning the social status of Roma children in the context of schooling. The article deals with social distance dynamics among pupils in elementary school, and its impact on their position in the social hierarchy. It is based on long-term qualitative fieldwork. The central method of the fieldwork was observation. The results draw attention to many aspects of social exclusion in educational settings.

Biografie autora

Radek Vorlíček

je absolventem magisterských oborů sociální antropologie a specializace v pedagogice na Univerzitě Pardubice. Titul Ph.D. získal v oboru Integrální studium člověka – Obecná antropologie na Fakultě humanitních studií UK v Praze. Mezi jeho odborné zájmy patří antropologie vzdělávání a antropologie dětství. Zabývá se výzkumem sociální inkluze a exkluze v základních školách, nízkoprahových klubech a sociálně vyloučených lokalitách. Aktuálně působí na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové.

Stahování

Publikováno

2018-12-01

Jak citovat

Vorlíček, R. (2018). Utváření sociálních pout ve školním kolektivu na základě genderového, etnického a sociálního vymezení. Lidé města, 20(3), 495-510. https://doi.org/10.14712/12128112.3271

Číslo

Sekce

Antropologický výzkum