Postoje majority, identita imigrantů a multikulturní vzdělávání

Autoři

  • Marcel Mečiar
  • Jelena Petrucijová

DOI:

https://doi.org/10.14712/12128112.4257

Abstrakt

Následující stať není zprávou o výsledcích empirického výzkumu, jedná se spíše o stručnou prezentaci některých sociálně-vědních výzkumů prováděných na pracovištích, Ostravské univerzity (OU) v rámci problematiky postojů a multikulturních vztahů. Konkrétním předmětem textu je představit tři na sobě nezávislé, avšak související empirické výzkumy, jejichž společným pojítkem je zájem o etnické (a zároveň kulturní) menšlny v ČR. První výzkum se zabývá postoji většinové společnosti vůči imigrantům s důrazem na skupinu žadatelů o azyl, tedy těch, kteří usilují o získání statutu uprchllka. Předmětem v pořadí druhého prezentovaného výzkumu je otázka identity imgrantů z Asie a rovněž poznání imigračních proudů a důvodů migrace z tohoto velikého a heterogenního kontinentu. Ve třetím projektu, který se v současné době začíná realizovat, je řešena problematika multikulturního vzdělávání z hlediska utváření a utužování evropského občanství.

Stahování

Publikováno

2003-05-01

Jak citovat

Mečiar, M., & Petrucijová, J. (2003). Postoje majority, identita imigrantů a multikulturní vzdělávání. Lidé města, 5(1/9), 134-141. https://doi.org/10.14712/12128112.4257

Číslo

Sekce

Výzkum