Institucionalizace jednotlivce ve vzdělávací interakci
Problémy existence a koexistence
Klíčová slova:
hodnoty smyslu života, institucionalizace jednotlivce, existence, koexistence, multikulturní výchovaAbstrakt
Nejnovější paradigmata a koncepce vzdělávání jsou podmíněny transformací světového vzdělávacího prostředí. To vyžaduje nový systém institualizace jednotlivce, v kterém bude povaha výchovy reflektována skrze nové způsoby filosofického teoretizování. V této souvislosti jsou do vědeckého diskurzu moderní filosofie vzdělávání zavedeny pojmy „existece“ a „koexistence“ jako vyjádření vztahu mezi individuální a sociální formou bytí. Axiologická orientace je spojena s moderním pohledem na postmoderního člověka a podstatou procesů demokratizace a humanizace sociálního života.
Stahování
Publikováno
2021-04-18
Číslo
Sekce
Články
Licence
Copyright (c) 2021 Irina Yakovleva, Tatyana Kosenko
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0.