Komunikační kompetence a kompetence k učení u žáků se sluchovým postižením ve vztahu k zrakové paměti a pozornosti

Autoři

  • Kateřina Hádková
  • Miroslava Kotvová

Klíčová slova:

dotazník, srovnání, komunikativní kompetence, kompetence k učení, vizuální paměť a pozornost

Abstrakt

Komunikační kompetence a kompetence k učení u žáků se sluchovým postižením ve vztahu k zrakové paměti a pozornosti. – Tento příspěvek se zabývá hodnocením komunikativních kompetencí a kompetencí k učení u vybraných žáků se sluchovým postižením, kteří preferují vizuálně motorickou formu komunikace. Tyto kompetence byly hodnoceny učiteli, kteří s těmito žáky dlouhodobě pracují. Pro sběr potřebných dat jsme použili dotazník obsahující tzv. škály odpovědí. Poté byly získané odpovědi porovnány s výsledky testu zaměřeného na vizuální paměť a pozornost, aby se zjistilo, zda mezi těmito dvěma úzce propojenými oblastmi existuje nějaká souvislost.

Stahování

Publikováno

2022-03-06