Increasing Physics Teacher Production by Replicating the UTeach Preparation Model and Awarding Noyce Scholarships

Abstrakt

In order to improve the production of physics teachers, and high school science teachers in general, at The University of Texas at Arlington, the authors obtained grant funding to offer National Science Foundation Robert Noyce Teacher Scholarships and to support a replication of the successful UTeach science and mathematics teacher preparation program. The Noyce grant was obtained first, and a modest increase in science teacher production was seen. The UTeach replication has been implemented on a four-year schedule, culminating in the establishment of a new student teaching program in January 2014. The combination of a UTeach replication and availability of Noyce Scholarships has UT Arlington poised to improve its science teacher production by an order of magnitude.
PDF (English)

Reference

Ingersoll, R. (2003). Is there really a teacher shortage? A research report co-sponsored by The Consortium for Policy Research in Education and The Center for the Study of Teaching and Policy.

National Science Foundation web site. (n.d.). Available at http://www.nsf.gov/funding/pgm summ.jsp?pims id=5733

Rankin, M.A. (2006). UTeach Natural Sciences overview presentation. 29 November 2006, Fort Worth, TX.

The University of Texas at Austin. (n.d.). UTeach Natural Sciences web site. Available at https://uteach.utexas.edu/About/Program%20History

The University of Texas at Austin. (n.d.). UTeach Natural Sciences web site. Available at http://uteach-institute.org/publications

Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
  1. Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
  2. Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
  3. Autorům je dovoleno a doporučováno, aby zpřístupnili svou práci online (například na svých webových stránkách) před a v průběhu redakčního řízení jejich příspěvku, protože takový postup může vést k produktivním výměnám názorů a také dřívější a vyšší citovanosti publikované práce (Viz Efekt otevřeného přístupu).