Metody a cíle vyučování matematice
Abstrakt
Autor se zamýšlí nad pojetím matematiky, cílem vyučování matematiky pro různé skupiny uživatelů matematiky i nad přípravou učitelů matematiky.Reference
Bušek, I., Boček, L. & Calda, E. (1992). Matematika pro gymnázia. Základní pojmy z matematiky. Praha: Prometheus.
Čapek, K. (1970). Místo pro Jonathana. Praha.
Einstein, A. (1995). Jak vidím svět II. Praha: Nakladatelství Lidové noviny.
Hejný a kol. (2015). Matematika A. Učebnice pro 2. stupeň ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: H – mat.
Hošpesová, A. a kol. (2011). Matematická gramotnost a vyučování matematice. České Budějovice: JU.
Jamek, V. (1988). O patřičnosti v jazyce. Praha: Nakladatelství Franze Kafky.
Korthagen, F. (2011). Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Paido: Brno.
Kuřina, F. (1979). K pojetí vyučování matematice na základní škole. MÚAV České republiky.
Kuřina, F. (2014). Když dvě a tři je méně než pět. Pedagogika, LXIV, 119 – 125.
Lindley, P. (2017). Malá vítězství. Praha: Beta.
Nové metody výuky matematiky? 2018 http://vyukamatematiky.math.cas.cz
Průcha, J. (2009). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál.
Russell, B. (2016). Mystika logika a jiné eseje. Praha: Academia.
Stehlíková, N., Hejný, M. & Jirotková, D. (2005). Úvod do studia analytické geometrie. Praha: Pedagogická fakulta.
Straková, J. (2002). Vědomosti a dovednosti. Praha: UIV.
Zelinka, B. (1976). Předmluva překladatele. In Marcus, S., Matematická analýza čtená podruhé. Praha: Academia.