Prirodzené tempo budovania matematických predstáv

Autoři

  • Hynek Bachratý
  • AKtarína Bachratá

Abstrakt

Předmětem článku je fakt, že ve všech věkových kategoriích je matematika vyučována příliš rychle a navíc, že kladené cíle jsou příliš vysoké. To ubírá matematice pro žáka na atraktivitě. Tato skutečnost je prakticky předvedena ve třech článcích. První článek dokumentuje, že dobrý úmysl dítěti pomoci, v některých případech selhává, nedostane-li dítě příležitost si problém osahat a dojít k řešení samo. Druhý článek dokladuje, že konkrétní případ vede žáka sice pomaleji, ale ke správnému řešení. Rychlejší řešení za pomocí formulí je často doprovázeno chybovostí. Důležitost experimentu a jeho správného vyhodnocení předvádí třetí článek. 

Publikováno

2017-06-16

Jak citovat

Bachratý, H., & Bachratá, A. (2017). Prirodzené tempo budovania matematických predstáv. Učitel Matematiky, 21(1). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/878

Číslo

Sekce

Původní odborné články