Parametre vplývajúce na obtiažnosť kombinatorických úloh

Autoři

  • Daša Palenčárová
  • Anna Polomčáková

Abstrakt

Článek shrnuje, co a kdy se žáci mají v kombinatorice učit. Dále poskytuje seznam parametrů, které dělají žákům při řešení kombinatorických úloh problém. V dalším textu se pak autor soustředí na konkrétní problémy a popisuje jejich výzkum. Prvním problémem jsou prvky, které kombinujeme. Je důležité, aby k věcem měli žáci již dobrý vztah, neoblíbené jsou úlohy z kombinatorické geometrie. Dalším faktorem je počet prvků, který kombinujeme, obecně jsou oblíbenější menší čísla. Posledním bodem článku jsou implicitní kombinatorické modely. Autor popisuje své tři modely a dále výzkum, kde se zaměřili na vliv implicitní kombinatorické metody na správnost řešení úloh.

Publikováno

2017-06-16

Jak citovat

Palenčárová, D., & Polomčáková, A. (2017). Parametre vplývajúce na obtiažnosť kombinatorických úloh. Učitel Matematiky, 21(1). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/879

Číslo

Sekce

Původní odborné články