Vol 15 No 1 (2023): Teorie a výzkum v didaktice
Editorial 13
Studie / Papers
Kognitivní přístup k jazyku jako smysluplný a efektivní způsob výuky / Cognitive Approach to Language as a Meaningful and Eff ective Way of Teaching
Jasňa Pacovská 19
Umělecká literatura jako prostředek chápání umírání a smrti / Artistic Literature as a Means of Understanding Dying and Death
Kateřina Váňová 33
K jazykovému obrazu úspěchu u českých žáků: na cestě za stereotypem úspěšného člověka / On the Linguistic Picture of ÚSPĚCH (“SUCCESS”) among Czech Lower Secondary and Upper Secondary School Pupils: Towards the Stereotype of a Successful Person
Karolína Táborská 55
Uplatňování folklórních textů v učebnicích ruštiny pro základní a střední školy jako prostředek rozvoje komunikační kompetence žáků / Th e Use of Folklore Texts in Russian Language Textbooks for Primary and Secondary Schools as a Means of Developing Students‘ Communicative Competence
Lenka Rozboudová – Andrea Holečková 67
Projekty / Projects
Zagadnienia językowe na egzaminie ósmoklasisty w polskiej szkole podstawowej / Language Issues in the Eighth-Grade Exam in a Polish Primary School
Paweł Sporek 85
Opowiadanie autystycznego ucznia szkoły podstawowej (studium przypadku) / Narrative Essay of Primary School Student with ASD Diagnosis (Case Study)
Helena Balcerek 101
Vliv internetových diskuzních komentářů na vyjadřovací prostředky žáků / Infl uence of Internet Discussion Comments on Pupils‘ Use of Language Means
Radka Holanová – Lucie Hlaváčová 119
Analýza souvětí: sonda do praktik začínajících studentů bohemistiky / Analysis of Complex Sentences: a Probe into the Practice of Beginning Students of Czech Language and Literature
Robert Adam 137
Výzkum motivace vyučujících a žáků v jazykovém vyučování: Teorie možných já / Language Teacher and Learner Motivation Research: Possible Selves Theory
Silvie Převrátilová 151
Formativní funkce štítného tvorby: její charakter a specifikace / The Formative Function of Štítný‘s Work: its Character and Specification
Marek Janosik-Bielski 163
Výuka češtiny pro zahraniční studenty na lékařských fakultách v České republice – koncepce, problémy a nové výzvy / Teaching Czech to Foreign Students at Medical Schools in the Czech Republic – Approach, Problems and New Challenges
Eliška Králová 169
Didaktická hra zaměřená na období českého národního obrození aplikovatelná při distanční výuce / Didactic Game Focused on the Period of Czech National Revival Applicableduring Distance Teaching
Gabriela Vlasáková – Lucie Zušťáková 179
Aplikace / Applications
Didaktické využití bajky v literární výchově na 2. stupni zš se zaměřením na rozvoj čtenářských strategií / Didactic Use of Fable in Literary Education at the 2nd Level of Primary School with a Focus on the Development of Reading Strategies
Monika Šindelková 193
Recenze / Reviews
Eva Koželuhová: Čtenářské strategie u předškolních dětí a nečtenářů
Dana Vicherková 213
Propojení bohemistiky s výukou češtiny / Interconnection of Czech studies with the teaching of Czech
Josef Štěpán 217
Zprávy / News
Před sto lety se narodil Antonín Tejnor / Antonín Tejnor Was born One Hunderd Years Ago
Naděžda Kvítková 225
Informace pro přispěvatele 228