Motivace žáka v hodině matematiky

Autoři

  • Veronika Čejková Katedra matematiky, PřF UHK
  • Jana Jandová Katedra matematiky, PřF UHK

Abstrakt

Článek se zabývá otázkou motivace žáků v hodinách matematiky. Zaměřuje se na postoj žáků prvních ročníků středních odborných škol k matematice. Za pomocí polostrukturovaného rozhoru s žáky šetření zjišťuje, zda a proč mají žáci tento předmět v oblibě. Cílem práce je určit, co žáky v hodinách motivuje, co považují za přínosné, a naopak čím jsou ve škole demotivováni. Příspěvek se zabývá také tím, jaké jsou dle žáků motivační a demotivující činitelé ve výuce.

Reference

HARTL, P., HARTLOVÁ H. Psychologický slovník. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. 776 s. ISBN 80-7178-303-X.

HRABAL, V. Příspěvek k rozboru motivace školního výkonu žáka z hlediska pedagogické psychologie. Pedagogika, 1978. s. 195-208.

HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005, s. 49-60. ISBN 80-7367-040-2.

LOKŠA, J. LOKŠOVÁ, I. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. 1. vyd. Praha: Portál, 1999, 208 s. ISBN 80-7178-205-X.

MAN, F. PROKEŠOVÁ, L. Chování učitele a jeho odraz ve výkonech žáka. Pedagogika, 44, 1994. s. 12-22.

MATĚJČEK, Z. Po dobrém nebo po zlém? O výchovných odměnách a trestech. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. 109 s. ISBN 80-7178-138-X.

MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2006. ISBN 80-247-1362-4.

NAKONEČNÝ, M. Encyklopedie obecné psychologie. Praha: Academia, 1997.

PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení. 1 vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta, 2002, 250 s. ISBN 80-7290-092-7.

TOMÁŠEK, V. BASL, J. JANOUŠKOVÁ. S. Mezinárodní šetření TIMSS 2015. Praha: ČŠI, 2016. ISBN 978-80-88087-07-6.

Publikováno

2018-11-12

Jak citovat

Čejková, V., & Jandová, J. (2018). Motivace žáka v hodině matematiky. Učitel Matematiky, 26(4). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/1052

Číslo

Sekce

Původní odborné články