Rozvoj logického myšlení žáků ve výuce matematiky

Autoři

  • Josef Polák Západočeská Univerzita v Plzni

Abstrakt

Rozvoj logického myšlení je všeobecně považován za jeden z hlavních cílů výuky matematiky. Článek vychází z analýzy pojmu logické myšlení a vztahu mezi logickým a matematickým myšlením. V dalších částech se článek věnuje některým zásadním aspektům prelogického a logického myšlení v předškolním vzdělávání a na 1. stupni ZŠ, ve výuce matematiky na 2. stupni ZŠ a ve středoškolské matematice. Následně jsou uvedeny některé typické příklady absence logického myšlení ve vyučování matematiky, jež ve svých důsledcích vede k formálnosti matematických znalostí žáků. Závěrem je zdůrazněna nutnost systematického využívání logických pojmů a rozvoje logického myšlení v celém průběhu studia matematiky.

Publikováno

2019-09-12

Jak citovat

Polák, J. (2019). Rozvoj logického myšlení žáků ve výuce matematiky. Učitel Matematiky, 27(2), 74-88. Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/1228

Číslo

Sekce

Metodické náměty