Nekonečné rady na strednej škole

Autoři

  • Martin Hriňák Přírodovědecká fakulta Masarykovy univerzity, Kotlářská 267/2, 611 37 Brno

Klíčová slova:

nekonečné řady, vyučování matematiky, řady, Zenónovy aporie, teleskopické řady

Abstrakt

V článku je analyzovaný vývoj problematiky vyučovania nekonečných radov vo vybraných učebniciach a knihách pre stredoškolákov v posledných desaťročiach na území Československa, Česka a Slovenska až po aktuálny stav štátnych/rámcových vzdelávacích programov a maturitnú skúšku. Bližšie sa pozrieme na Zenónove apórie a teleskopické rady. Uvedieme dva zaujímavé prístupy k definovaniu nekonečných radov.

Publikováno

2024-05-24

Jak citovat

Hriňák, M. (2024). Nekonečné rady na strednej škole. Učitel Matematiky, 31(4), 232-250. Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/2233

Číslo

Sekce

Původní odborné články