Slovní úlohy jako nástroj pro integraci matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti žáků základních škol

Autoři

  • Radka Havlíčková Katedra matematiky a didaktiky matematiky Pedf UK
  • Alena Kinclová Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, Katedra českého jazyka
  • Anna Páchová Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, Katedra psychologie

Klíčová slova:

slovní úloha, matematická gramotnost, čtenářská gramotnost, jazyková gramotnost, metakognice, metodický materiál, pracovní list, řešitelské strategie

Abstrakt

Článek představuje aktuálně probíhající projekt zaměřený na propojování matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti žáků všech ročníků základní školy skrze práci se slovními úlohami. Příspěvek seznamuje s hlavními cíli a teoretickými východisky projektu a nabízí přehled a stručnou charakteristiku čtyř typů vyvíjených metodických materiálů. Jejich smyslem je podpořit učitele ve snaze rozvíjet schopnost žáků řešit slovní úlohy skrze rozvoj čtenářských, jazykových a metakognitivních dovedností. Článek je prvním z chystané série příspěvků, které postupně detailněji představí všechny typy metodických materiálů.

Publikováno

2023-05-29

Jak citovat

Havlíčková, R., Kinclová, A., & Páchová, A. (2023). Slovní úlohy jako nástroj pro integraci matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti žáků základních škol. Učitel Matematiky, 31(1), 1-18, 83. Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/2270

Číslo

Sekce

Původní odborné články