Slovní úlohy jako nástroj pro integraci matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti žáků základních škol
Klíčová slova:
slovní úloha, matematická gramotnost, čtenářská gramotnost, jazyková gramotnost, metakognice, metodický materiál, pracovní list, řešitelské strategieAbstrakt
Článek představuje aktuálně probíhající projekt zaměřený na propojování matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti žáků všech ročníků základní školy skrze práci se slovními úlohami. Příspěvek seznamuje s hlavními cíli a teoretickými východisky projektu a nabízí přehled a stručnou charakteristiku čtyř typů vyvíjených metodických materiálů. Jejich smyslem je podpořit učitele ve snaze rozvíjet schopnost žáků řešit slovní úlohy skrze rozvoj čtenářských, jazykových a metakognitivních dovedností. Článek je prvním z chystané série příspěvků, které postupně detailněji představí všechny typy metodických materiálů.