Slovní úlohy s odstupňovanou nápovědou

Jedna úloha pro všechny

Autoři

  • Anna Páchová

Klíčová slova:

slovní úlohy, gradované úlohy, individualizace

Abstrakt

Spolu se zavedením společného vzdělávání nabrala na intenzitě potřeba individualizace a diferenciace výuky.  V  článku, který vznikl  v projektu TA ČR – Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol (2020–2023) bude představena jedna z možností jak v rámci  tohoto konceptu pracovat se slovními úlohami. Cílem je, aby všichni žáci mohli řešit stejnou slovní úlohu, ale současně v ní měli adekvátní možnost uspět. A to bez ohledu na svoje stávající schopnosti a dovednosti. Toho se snažíme docílit pomocí vhodně zvolených individualizovaných odstupňovaných nápověd. Text nejprve představí teoretická východiska daného přístupu a následně nabídne dva příklady praktického využití.

Publikováno

2023-05-29

Jak citovat

Páchová, A. (2023). Slovní úlohy s odstupňovanou nápovědou: Jedna úloha pro všechny . Učitel Matematiky, 31(1), 74-92. Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/2278

Číslo

Sekce

Původní odborné články