Metodické materiály typu Neposedové jako nástroj pro rozvoj schopnosti řešit slovní úlohy

Autoři

  • Radka Havlíčková Katedra matematiky a didaktiky matematiky Pedf UK
  • Karolína Mottlová Katedra matematiky a didaktiky matematiky, PedF UK

Klíčová slova:

metodický materiál, slovní úlohy, Neposedové, matematická gramotnost, čtenářská gramotnost, jazyková gramotnost, metakognice

Abstrakt

Článek představuje netradiční typ slovních úloh a metodické materiály, které nabízí konkrétní způsoby, jak s těmito úlohami pracovat v hodinách matematiky a českého jazyka. Cílem metodických materiálů typu Neposedové je umocnit potřebu žáků vnímat jazykovou i kontextovou rovinu slovních úloh, vyvolat potřebu argumentovat a využívat při řešení reálných zkušeností. Zadání slovních úloh přirozeně vybízí žáky k experimentování, mají tak možnost objevovat nové řešitelské strategie. Na základě tří konkrétních úloh provedeme čtenáře celým procesem práce se slovní úlohou, reflektujeme žákovská řešení a zkušenosti učitelů z prvních pilotáží.

Publikováno

2023-05-29

Jak citovat

Havlíčková, R., & Mottlová, K. (2023). Metodické materiály typu Neposedové jako nástroj pro rozvoj schopnosti řešit slovní úlohy. Učitel Matematiky, 31(1), 47-64, 83. Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/2594

Číslo

Sekce

Původní odborné články