Propedeutika pojmu funkce
Abstrakt
S funkcí se žáci setkávají důkladněji na 2. stupni základní školy. Propedeutiku tohoto pojmu však lze zařadit již v mateřské škole nebo na 1. stupni základní školy. V mateřské škole mohou děti pracovat se závislostmi, tedy pomocí manipulace, pohybu nebo grafického záznamu vytvářet a doplňovat řady. Na 1. stupni základní školy žáci doplňují řady nebo tabulky a prostřednictvím jednoduchých úloh z reálného života se seznamují s lineární funkcí.Reference
JEŘÁBEK, J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005. ISBN 80-86666-24-7.
KASLOVÁ, M. Předmatematické činnosti pro předškolní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-96-1.
KOŘÁNOVÁ, P. Činnosti zaměřené na rozvoj předmatematických kompetencí dětí – závislosti a pravidelnosti. [seminární práce] Plzeň: FPE ZČU v Plzni, 2012.
NOVÁKOVÁ, E. Závislosti a pravidelnosti v mateřské škole. [seminární práce] Plzeň: FPE ZČU v Plzni, 2013.
PĚCHOUČKOVÁ, Š., KAŠPAROVÁ, M., RAKOUŠOVÁ, A. Matematika 5 se čtyřlístkem, učebnice pro 5. ročník základní školy. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2015. ISBN 978-80-7489-062-8.
SMOLÍKOVÁ, K. Rámcový program pro předškolní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2004. ISBN 80-87000-00-5.
SVOBODOVÁ, E. Vzdělávání v mateřské škole. Školní a třídní vzdělávací program. 1. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.