Propedeutika pojmu funkce

Autoři

  • Šárka Pěchoučková ZČU v Plzni Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy Oddělení matematiky E-mail: Místnost: KL 237 (Klatovská 51 , Plzeň )
  • Martina Kašparová ZČU v Plzni Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy Oddělení matematiky
  • Lukáš Honzík ZČU v Plzni Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy Oddělení matematiky
  • Jaroslav Hora ZČU v Plzni Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy Oddělení matematiky

Abstrakt

S funkcí se žáci setkávají důkladněji na 2. stupni základní školy. Propedeutiku tohoto pojmu však lze zařadit již v mateřské škole nebo na 1. stupni základní školy. V mateřské škole mohou děti pracovat se závislostmi, tedy pomocí manipulace, pohybu nebo grafického záznamu vytvářet a doplňovat řady. Na 1. stupni základní školy žáci doplňují řady nebo tabulky a prostřednictvím jednoduchých úloh z reálného života se seznamují s lineární funkcí.

Reference

JEŘÁBEK, J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005. ISBN 80-86666-24-7.

KASLOVÁ, M. Předmatematické činnosti pro předškolní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-96-1.

KOŘÁNOVÁ, P. Činnosti zaměřené na rozvoj předmatematických kompetencí dětí – závislosti a pravidelnosti. [seminární práce] Plzeň: FPE ZČU v Plzni, 2012.

NOVÁKOVÁ, E. Závislosti a pravidelnosti v mateřské škole. [seminární práce] Plzeň: FPE ZČU v Plzni, 2013.

PĚCHOUČKOVÁ, Š., KAŠPAROVÁ, M., RAKOUŠOVÁ, A. Matematika 5 se čtyřlístkem, učebnice pro 5. ročník základní školy. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2015. ISBN 978-80-7489-062-8.

SMOLÍKOVÁ, K. Rámcový program pro předškolní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2004. ISBN 80-87000-00-5.

SVOBODOVÁ, E. Vzdělávání v mateřské škole. Školní a třídní vzdělávací program. 1. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.

Publikováno

2017-01-29

Jak citovat

Pěchoučková, Šárka, Kašparová, M., Honzík, L., & Hora, J. (2017). Propedeutika pojmu funkce. Učitel Matematiky, 25(1). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/369