Humanizace výuky a matematika

Autoři

  • Jindřich Nečas

Abstrakt

Článek poukazuje na postavení matematiky v dnešním školství. Lid volá po posílení humanitních předmětů na úkor přírodovědných a matematiky. Matematika je vyučována formou nácviku určitých šablon, které jdou vyhledat v tabulkách. Matematika je deduktivní věda - užívání intuice, imitace profesionálů s vhodně zvolenými metodami. Učitelé by měli žáky vést k pocitu úžasu nad některými matematickými skutečnostmi (zlatý řez, univerzálnost Ludolfova čísla aj.). Posláním školy je formovat z žáků dobré posluchače a nikoliv špatné počítače.

Publikováno

2017-01-04

Jak citovat

Nečas, J. (2017). Humanizace výuky a matematika. Učitel Matematiky, 1(7). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/411

Číslo

Sekce

Původní odborné články