K významu a aplikacím pojmu šance ve školní výuce pravděpodobnosti

Autoři

  • Jan Fiala Jihočeská univerzita, Ekonomická fakulta, Katedra aplikované matematiky a informatiky
  • Vladimíra Petrášková Katedra matematiky, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

Klíčová slova:

Šance, Pravděpodobnost, Matematika, Výuka matematiky, Poměr

Abstrakt

Příspěvek se věnuje významovým rozdílům pojmů šance a pravděpodobnost. V teoretické části si čtenář připomene obecné poznatky o pravděpodobnosti a šancích a jejich základních vlastnostech. Článek obsahuje 12 jednoduchých úloh, v nichž je patrný rozdíl ve výpočtu i v hodnotě šancí a pravděpodobnosti jevu v nějakém náhodném pokusu. V závěru článku jsou uvedeny metodické poznámky ke správnému zařazení pojmu šance ve výuce matematiky na 2. stupni ZŠ.

Publikováno

2024-11-13

Jak citovat

Fiala, J., & Petrášková, V. (2024). K významu a aplikacím pojmu šance ve školní výuce pravděpodobnosti. Učitel Matematiky, 32(3), 140-153. Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/4514

Číslo

Sekce

Původní odborné články