Možnosti rozvíjení logického myšlení žáků v hodinách matematiky 1. část

Autoři

  • Jiří Břehovský Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Technické univerzita v Liberci.
  • Jana Čerychová

Klíčová slova:

logické myšlení, logické úlohy, kategorizace logických úloh

Abstrakt

Článek je rozdělen na dvě části. Nejprve představujeme základní teoretická východiska, která sloužila jako podklad pro vytvoření klasifikace logických úloh a definujeme jednotlivé třídy navržené klasifikace. Ve druhé části se blíže věnujeme první kategorii logických úloh – slovní úlohy a uvádíme třináct ukázkových úloh, které prošli pilotním testováním v hodinách matematiky. Důležité postřehy či náměty z tohoto testování zahrnujeme do krátkých komentářů k jednotlivým úlohám.

Publikováno

2025-05-26

Jak citovat

Břehovský, J., & Čerychová, J. (2025). Možnosti rozvíjení logického myšlení žáků v hodinách matematiky 1. část. Učitel Matematiky, 33(1), 1–20. Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/4529

Číslo

Sekce

Původní odborné články