Možnosti rozvíjení logického myšlení žáků v hodinách matematiky 1. část
Klíčová slova:
logické myšlení, logické úlohy, kategorizace logických úlohAbstrakt
Článek je rozdělen na dvě části. Nejprve představujeme základní teoretická východiska, která sloužila jako podklad pro vytvoření klasifikace logických úloh a definujeme jednotlivé třídy navržené klasifikace. Ve druhé části se blíže věnujeme první kategorii logických úloh – slovní úlohy a uvádíme třináct ukázkových úloh, které prošli pilotním testováním v hodinách matematiky. Důležité postřehy či náměty z tohoto testování zahrnujeme do krátkých komentářů k jednotlivým úlohám.
Publikováno
2025-05-26
Jak citovat
Břehovský, J., & Čerychová, J. (2025). Možnosti rozvíjení logického myšlení žáků v hodinách matematiky 1. část. Učitel Matematiky, 33(1), 1–20. Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/4529
Číslo
Sekce
Původní odborné články