Což takhle dát si fraktál?

Autoři

  • Tomáš Fabián PORG, KMDM PedF UK

Klíčová slova:

fraktál, chaos game, celulární automat, dimenze, GeoGebra, PowerPoint

Abstrakt

V úvodu článku je stručně zodpovězena otázka, co je to fraktál, a jsou předloženy důvody, proč má smysl se ve výuce fraktály zabývat. Dále jsou představeny různé metody konstrukce fraktálů využitelné ve školní praxi. Fraktály lze snadno zařadit do výuky již na druhém stupni základních škol, ať už jako součást uceleného kurzu nebo jako jednotlivé tematické bloky. Konstrukce jsou vytvářeny především v programu GeoGebra, ale i tradičními metodami (tužka, papír) nebo pomocí dalších nástrojů (PowerPoint, webové aplikace). V závěru je ukázáno, že i pojem fraktální dimenze je přístupný pro středoškolské studenty.

Publikováno

2025-05-26

Jak citovat

Fabián, T. (2025). Což takhle dát si fraktál?. Učitel Matematiky, 33(1), 46–63. Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/4592

Číslo

Sekce

Metodické náměty