Skupinové projekty ve výuce matematiky na gymnáziu

Autoři

  • Jana Slezáková Univerzita Palackého Olomouc

Klíčová slova:

skupinové projekty;, středoškolská matematika, inovace, strategie řešení

Abstrakt

Současný vzdělávací systém prochází modernizací, která je založena na přijetí kompetenčního pojetí vzdělávání žáků. Jednou ze strategií, které podporují řešení reálných problémů a pomáhají žákům rozvíjet kreativitu, samostatnost, plánování a vzájemnou spolupráci, jsou skupinové projekty. Prostřednictvím této aktivity se žáci učí stanovovat si osobní cíle a kroky k jejich dosažení. Příspěvek je věnován skupinovým projektům ve výuce matematiky na střední škole. Je provedena krátká charakteristika této inovativní metody výuky s vysvětlením její důležitosti ve vzdělávání žáků v 21. století s ohledem na naplňování klíčových kompetencí. Součástí příspěvku je popsaný konkrétní model realizace výuky matematiky na gymnáziu v Hranicích. Jsou ukázána žákovská zpracování skupinových projektů na vybrané téma včetně kritérii hodnocení. Příspěvek nabízí další možnosti a doporučení, jak obecně ve výuce matematiky k této výukové strategii přistupovat.

Publikováno

2025-10-28

Jak citovat

Slezáková, J. (2025). Skupinové projekty ve výuce matematiky na gymnáziu. Učitel Matematiky, 33(3), 147–160. Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/4908

Číslo

Sekce

Původní odborné články