Známá rovnost v souvislostech asi neznámých
Abstrakt
Autor nejprve uvádí dva známé postupy odvození jednoho vzorce (vzorec pro součet všech podmnožin n-prvkové množiny), které se běžně používají ve výuce na školách. Jádrem článku je autorovo nové odvození (které „objevil“ při vymýšlení příkladů pro novou učebnici matematiky SOŠ a SOU), které je založeno na představě dvou silnic vedoucích podél břehů řeky. Tyto silnice jsou, mezi místem A na jednom břehu a místem B na břehu druhém, propojeny 5 mosty. Máme určit počet způsobů, jak dojet z A do B, nemáme-li žádným bodem projet víc než jedenkrát. Úloha je řešena 2 způsoby.Publikováno
2017-02-01
Jak citovat
Calda, E. (2017). Známá rovnost v souvislostech asi neznámých. Učitel Matematiky, 6(1). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/497
Číslo
Sekce
Původní odborné články