Co neučíme, a měli bychom

Autoři

  • Ivan Saxl
  • Milena Kvaszová

Abstrakt

Jediné obory matematiky, které mají úzkou souvislost s životem, jsou statistika a pravděpodobnost, ale při výuce ve školách se jim nevěnuje dostatečná pozornost a nepřípustně se zjednodušují. Článek zmiňuje pojem statistická gramotnost, a co vše zahrnuje. Statistiku rozděluje na klasickou a matematickou, numerickou a nenumerickou. S výkladem základních pojmů a zákonitostí z těchto oborů by se dle autorů mělo začít od co nejútlejšího věku a to zasazením do kontextu reálného života, nikoliv uměle vytvářených situací. Hry autoři považují za velmi zjednodušenou podobu těchto oborů. Skutečná statistika a pravděpodobnost se vyskytuje především všude okolo nás v každodenním životě.

Publikováno

2017-03-24

Jak citovat

Saxl, I., & Kvaszová, M. (2017). Co neučíme, a měli bychom. Učitel Matematiky, 18(2). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/691

Číslo

Sekce

Původní odborné články