Naše nynější krize

Autoři

  • František Kuřina

Abstrakt

Celý článek vyznívá velmi neoptimisticky a kriticky k současnému stavu naší společnosti (nejen v matematice). Dnešní společnost není založena na schopnostech, ale na míře vlivu, což se výrazně odráží i ve školství a žáci nechápou, proč se mají učit, když dobrá pracovní místa se obsahují na základě konexí. Zavedení očekávaných kompetencí v matematice vede spíše ke snižování úrovně vzdělání, než k původně plánovanému zvýšení a výsledky žáků v matematickém vzdělávání se skutečně zhoršují, což vyplývá z mezinárodních srovnání. Škola nutí žáky učit se s odporem věci, které nepotřebují, což je odrazem současné situace ve společnosti, kde člověk pracuje v práci, kterou nesnáší, aby si mohl koupit věci, které nepotřebuje.

Publikováno

2017-03-24

Jak citovat

Kuřina, F. (2017). Naše nynější krize. Učitel Matematiky, 18(2). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/718

Číslo

Sekce

Původní odborné články