K čemu mi to bude? aneb Milý Pepíčku …
Abstrakt
Autor se zabývá různými způsoby, jak na tuto odpověď rozumně žákům ve škole odpovědět, jak na takovou situaci umět zareagovat, aby si žáci nemysleli, že to vlastně ani sám učitel neví. Žáci se většinou ptají na jednotlivá fakta, která se dají jen těžko zdůvodnit samostatně, musíme proto hledat širší souvislosti a na nich ukazovat jejich využitelnost. Dále zmiňuje, že úroveň studentů, kteří přicházejí na vysoké školy, zcela jednoznačně klesá, což je dáno zaváděním nových způsobů výuky na základních a středních školách. I znalosti, které člověk ve svém životě prakticky nevyužije, jej ale zařazují do určité společenské skupiny, ve které se pak ve svém životě bude pohybovat.Publikováno
2017-03-24
Jak citovat
Bečvář, J. (2017). K čemu mi to bude? aneb Milý Pepíčku …. Učitel Matematiky, 18(2). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/719
Číslo
Sekce
Původní odborné články