K čemu mi to bude? aneb Milý Pepíčku …

Autoři

  • Jindřich Bečvář

Abstrakt

Autor se zabývá různými způsoby, jak na tuto odpověď rozumně žákům ve škole odpovědět, jak na takovou situaci umět zareagovat, aby si žáci nemysleli, že to vlastně ani sám učitel neví. Žáci se většinou ptají na jednotlivá fakta, která se dají jen těžko zdůvodnit samostatně, musíme proto hledat širší souvislosti a na nich ukazovat jejich využitelnost. Dále zmiňuje, že úroveň studentů, kteří přicházejí na vysoké školy, zcela jednoznačně klesá, což je dáno zaváděním nových způsobů výuky na základních a středních školách. I znalosti, které člověk ve svém životě prakticky nevyužije, jej ale zařazují do určité společenské skupiny, ve které se pak ve svém životě bude pohybovat.

Publikováno

2017-03-24

Jak citovat

Bečvář, J. (2017). K čemu mi to bude? aneb Milý Pepíčku …. Učitel Matematiky, 18(2). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/719

Číslo

Sekce

Původní odborné články