Využívanie dôkazov pre hlbšie porozumenie poznatkov vo výučbe matematiky

Autoři

  • Stanislav Lukáč

Abstrakt

Na příkladu zjišťování vztahu mezi délkami úseček AP, PB v trojúhelníku ABC, kde bod P je průsečík strany c s osou úhlu při vrcholu C, je prezentován způsob, jakým mohou na řešení přicházet a následně jej ověřovat žáci sami, na rozdíl od předložení hotového tvrzení. Postupuje se od jednotlivých případů až po skutečný matematický důkaz za použití znalostí, které by žáci měli mít z dřívějška. Uvedený postup je považován za vhodný především pro 1. ročník SŠ.

Publikováno

2017-06-01

Jak citovat

Lukáč, S. (2017). Využívanie dôkazov pre hlbšie porozumenie poznatkov vo výučbe matematiky. Učitel Matematiky, 18(3). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/779

Číslo

Sekce

Původní odborné články