Rozřezávání čtyřúhelníku
Abstrakt
Autor článku poukazuje na nepřesnost v českém překladu termínu „důkladné či dokonalé porozumění elementární matematice“ od autorky Liping Ma. Dále uvádí 2 různá řešení úlohy: Uvnitř konvexního čtyřúhelníku ABCD, jehož středy stran BC, CD, DA, AB jsou (v daném pořadí) označeny písmeny K, L, M, N, určete bod G tak, aby měly čtyřúhelníky ANGM, BKGN, CLGK a DMGL stejný obsah. Následně úlohu zobecňuje pro umístění bodů K, L, M, N libovolně uvnitř stran BC, CD, DA a AB (nemusí být v jejich středech). V závěru jsou uvedeny čtyři podobně zaměřené geometrické úlohy pro samostatné zamyšlení čtenáře.Publikováno
2017-06-01
Jak citovat
Leischner, P. (2017). Rozřezávání čtyřúhelníku. Učitel Matematiky, 19(1). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/799
Číslo
Sekce
Původní odborné články