Tvorba standardů z matematiky pro ZŠ

Autoři

  • Eduard Fuchs

Abstrakt

Po roce 1990 došlo k výraznému nárůstu všech typů škol, druhou podstatnou změnou bylo zavedení Školních vzdělávacích programů na ZŠ a SŠ. To vedlo k rozvolnění školských poměru a prakticky neexistenci osnov, proto JČMF vytvořilo standardy pro základní školy a všechny typy středních škol pro výuku matematiky. Snižování úrovně našich žáků (na základě výsledků výzkumů TIMSS a PISA) vedlo ke snaze legislativně ošetřit vzniklou situaci zavedením standardů pro základní vzdělávání. Po řadě změn se dospělo ke standardům, které mají pokrývat minimální požadovanou úroveň znalostí v pátých a devátých třídách. V současnosti jsou v matematice, češtině a angličtině vypracovány ke všem výstupům RVP tzv. indikátory, které podrobněji popisují, které znalosti budou v rámci daného výstupu testovány. Samotným testováním byla pověřena Česká školní inspekce. Pilotní testování proběhlo na stovce vybraných škol na podzim 2011, na jaře 2012 generální zkouška a od r. 2013 měly národní srovnávací zkoušky probíhat v plném rozsahu.

Publikováno

2017-06-03

Jak citovat

Fuchs, E. (2017). Tvorba standardů z matematiky pro ZŠ. Učitel Matematiky, 19(4). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/831

Číslo

Sekce

Původní odborné články