Osvojování vědomostí o lineárních funkcích žáky gymnázia

Autoři

  • Irena Budínová

Abstrakt

Článek řeší problém výuky funkcí na gymnáziích, kde je učiva mnoho a čas osvojit si nové znalosti je limitovaný. Popisuje nejčastější problémy, které žáci při studiu funkcí mají. Autorka dále popisuje výukovou metodu, kterou použila, aby žáci lépe pochopili základní pojmy a navazující učivo. Program byl rozdělen do tří fází. Nejprve si měli osvojit základní pojmy. Nejprve žáci řešili úlohy bez znalosti teorie, poté své výsledky zobecnili a nakonec byly zavedeny pojmy na příkladech, kterým žáci porozuměli. Ačkoliv tento postup zabral více času, ukázalo se, že v dalších fázích (Procvičování pojmů a Používání dynamických postupů při zakreslování grafů elementárních funkcí) žáci postupovali rychleji díky lepšímu porozumění základům a proto byla nakonec časová ztráta při použití této metody nulová.

Publikováno

2017-06-03

Jak citovat

Budínová, I. (2017). Osvojování vědomostí o lineárních funkcích žáky gymnázia. Učitel Matematiky, 20(1). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/838

Číslo

Sekce

Původní odborné články