Jak může učitel matematiky rozvíjet kreativitu žáků

Autoři

  • Eva Patáková

Abstrakt

Pro začátek je zde uvedena definice kreativity v matematice podle Sheffielda. Dále je uvedeno 10 rysů osobnosti kreativního jedince a jak tyto rysy rozvíjet pomocí matematických aktivit. Kromě úloh, které k rozvíjení napomáhají, je zde také stručně popsáno, co se konkrétními rysy přesně myslí. Rysy v tomto článku zmiňované jsou: tolerance vůči dvojznačnosti, stimulační svoboda, funkční svoboda, flexibilita, ochota riskovat, prodleva uspokojení, oproštění od genderového stereotypu, vytrvalost a odvaha. Není dokázáno, že tyto rysy jsou skutečně spojeny s kreativitou, ale je to uvedeno v knize od autorů Dacey a Lennon.

Publikováno

2017-06-16

Jak citovat

Patáková, E. (2017). Jak může učitel matematiky rozvíjet kreativitu žáků. Učitel Matematiky, 20(2). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/859

Číslo

Sekce

Původní odborné články