Budovanie matematických predstáv pomocou manipulácií

Autoři

  • Hynek Bachratý
  • Katarína Bachratá

Abstrakt

Tento článek si dává za cíl ukázat, že zvolnění tempa v matematice může vést k lepším výsledkům a že při experimentech a fyzické manipulaci s předměty se žáci lépe učí. Motivační článek je o skládání autíčka z lega, kde se dítě nejprve naučilo samo rozebrat, pak poskládat a pak teprve bylo schopno se naučit dělat to podle návodu. Další část se věnuje konstrukční geometrii a semináři SEZNAM, který proběhl roku 2011. Je shrnut jeho obsah a přidané další, navazující zkušenosti. 

Publikováno

2017-06-19

Jak citovat

Bachratý, H., & Bachratá, K. (2017). Budovanie matematických predstáv pomocou manipulácií. Učitel Matematiky, 21(2). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/886

Číslo

Sekce

Původní odborné články