Budovanie matematických predstáv pomocou manipulácií

Autoři

  • Hynek Bachratý

Abstrakt

Článek navazuje na jeho první část v předchozím čísle. Dále hovoří o důležitosti manipulace a experimentu ve výuce, konkrétně v geometrii. Tentokrát se hovoří o experimentu, který byl prováděn s nadanými žáky druhého stupně gymnázia. Tento experiment ukázal, že žáci mají velký teoretický podklad, ale mají-li prakticky začít rýsovat, nejde jim to o moc lépe než sedmákům a nechápou, proč některé kroky dělají. Ačkoliv pozorování by mělo být hlavní experimentální metodou, je zde zmíněn i korespondenční seminář a jeho výsledky. Poslední bod článku je o studentech managementu, kde tři matematické semináře byli smrštěny do jednoho a studenti měli méně času na pochopení učiva.

Publikováno

2017-06-19

Jak citovat

Bachratý, H. (2017). Budovanie matematických predstáv pomocou manipulácií. Učitel Matematiky, 21(3). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/897

Číslo

Sekce

Původní odborné články