Konstrukční geometrie jinak

Autoři

  • Šárka Gergelitsová
  • Tomáš Holan

Abstrakt

Tento článek řeší různé přístupy ke konstrukční úloze. Prvním přístupem je rýsování, kdy k úloze přistupujeme jako k praktickému problému, kde záleží na manuální dovednosti žáka. Druhým přístupem je řešení problému a hledání postupu řešení, kdy k získání požadovaných výstupních hodnot a útvarů hledáme logicky správné a zdůvodněné postupy. Ve školním přístupu se pak propojuje první přístup s druhým. Při těchto úlohách je však pro žáka obtížné zjistit, zda jeho postup je správný či nikoliv a pro učitele je velmi pracné takové úlohy opravovat. Tudíž žák dostane výsledek své práce až po dlouhé době a tím to pro něj většinou končí, nevrací se k tomu. Proto je teď novinkou a jedním z řešení tohoto problému webová aplikace GeoTest, která poskytuje prostředí pro řešení konstrukčních úloh a nástroje k vyhodnocení správnosti provedeného řešení. V systému jsou zatím připravena zadání 600 úloh, které mají různý stupeň obtížnosti.

Publikováno

2017-06-19

Jak citovat

Gergelitsová, Šárka, & Holan, T. (2017). Konstrukční geometrie jinak. Učitel Matematiky, 22(3). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/919

Číslo

Sekce

Původní odborné články