Náměty pro práci s uzly v hodině matematiky

Autoři

  • Jan Fiala

Abstrakt

Uzly jsou s člověkem spojeny velmi dlouho a nelze je ani dnes vyloučit z našeho života, už od útlého dětství se s nimi setkáváme. V tomto článku se dozvíme o historii teorie uzlů a následně se zde autor zmiňuje o využití uzlů v hodině matematiky, kdy před vlastním řešením úloh doporučuje, aby učitel žákům vysvětlil a demonstroval rozdíl mezi běžným uzlem a uzlem matematickým a předvedl jim základní tahy pro jejich úpravy. Je důležité zmínit, že teorie uzlů není pro svou obtížnost zahrnuta do učiva na základních a středních školách, ale základní úlohy jsou často používány pro doplnění výuky matematiky.

Publikováno

2017-06-19

Jak citovat

Fiala, J. (2017). Náměty pro práci s uzly v hodině matematiky. Učitel Matematiky, 22(3). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/920

Číslo

Sekce

Původní odborné články