Z historie vyučování: kuželosečka stokrát jinak

Autoři

  • Lenka Dalecká

Abstrakt

S kuželosečkami se setkáváme vlastně už jako malé děti, kdy poprvé něco hodíme a hozený předmět nám vykreslí část kuželosečky, v tu chvíli ale nevíme, že nějaké kuželosečky existují, to se dozvídáme až v pozdějších letech ve škole v matematice. Máme zde definice nejzákladnějších kuželoseček, jako je například elipsa a hyperbola. Dalším hlavním tématem je historie matematiky, kdy nám autorka ukazuje různé pohledy na kuželosečky a problémy, které se v různých stoletích řešili a kterými si ti nejlepší matematici lámali hlavu po celý svůj život.

Publikováno

2017-06-20

Jak citovat

Dalecká, L. (2017). Z historie vyučování: kuželosečka stokrát jinak. Učitel Matematiky, 22(5). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/969

Číslo

Sekce

Původní odborné články