Počáteční gramotnost a rozvoj čtenářství

Autoři

  • Board Katedra psychologie, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova

Abstrakt

První číslo devátého ročníku časopisu Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání je věnováno ohlédnutí za pátým ročníkem konference Čtu a stávám se čtenářem 2024, která se uskutečnila na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Představuje první část příspěvků reflektujících témata konference: inovace v pregraduální přípravě učitelů mateřských škol, digitální gramotnost a využití ICT u žáků se specifickými poruchami učení, role školních knihoven v rozvoji čtenářství, možnosti rozvoje hudební gramotnosti prostřednictvím aplikace MelodicaPlus a přístupy k počátečnímu čtení u dětí se zrakovým postižením. Nechybí ani příklad knihovnické pedagogiky propojující činnost univerzitní knihovny s podporou čtenářství. Číslo tak nabízí široké spektrum inspirativních textů propojujících výzkum, inovativní praxi a inkluzivní přístup ve vzdělávání.

Publikováno

04.05.2025